Nederlands designmerk automatiseert bewust met Nederlandse software
Studio HENK is volgens eigen zeggen een bewust Nederlands designmerk dat mooie en functionele meubels maakt die een leven lang meegaan. Het bedrijf, in 2013 opgericht door twee broers Okke en Xander Albers, heeft ambitieuze plannen om de meubelindustrie van binnenuit te hervormen en volledig afvalvrij te maken. Om die doelen te bereiken én bovenal ook hun klanten tevreden te stellen, wordt dankbaar gebruik gemaakt van Exact Online, dat door Auxil tot in de puntjes is gefinetuned
Wat begon met een eettafel van sloophout, gemaakt in de werkplaats van schoonvader Henk, groeide uit tot een bloeiend meubelmerk dat floreerde tijdens de coronapandemie. Ontwerp na ontwerp schaafden de broers aan hun kenmerkende Studio HENK stijl, met bestsellers zoals de Butterfly eettafel, de Ode eetkamerstoelen en de Cosy bank. “We zijn al enige jaren gebruiker van Exact Online”, zegt Okke. “Het is in de basis een heel mooi en goed boekhoudsysteem, maar we waren desondanks toch nog een aantal taken handmatig aan het uitvoeren. Totdat Auxil in beeld kwam.”
Auxil ondersteunt Studio HENK
Auxil ondersteunt Studio HENK met het automatiseren van de financiële processen en klantgerichte technologie. “Met behulp van de Auxil App waren we in staat om ook onze laatste manuele processen te automatiseren”, vervolgt Okke. “Inmiddels staat er een vrij compleet ecosysteem. Een order loopt op administratief vlak volledig geautomatiseerd van A tot Z door ons systeem, zonder tussenkomst van een medewerker.” Behalve alle product data beheert Studio HENK ook de verkoop- en inkoopprijzen in Exact Online. “Op die manier hebben we grip op onze financiën en kunnen we goed (bij)sturen, ook op toekomstige scenario’s.”
Betrouwbaar digitaal ecosysteem
Een betrouwbaar digitaal ecosysteem is voor ons heel belangrijk, zegt Okke. “Vooral ook om onze klanten up-to-date te houden met de laatste informatie over hun order. Die robuuste basis staat inmiddels als een huis, met dank aan Auxil, waarmee we regelmatig onze processen verder finetunen. Daarnaast investeren we in technologie die het gat tussen online en offline steeds verder verkleint, waarbij we onze meubels visualiseren en als het ware naar de huiskamer brengen.”
Auxil heeft ons geholpen om handmatige processen te automatiseren. Inmiddels loopt een order van A tot Z volledig geautomatiseerd door het systeem.