fbpx

De voordelen van een app op maat

Met Exact Online (Premium) breng je veel processen digitaal samen in één systeem. Toch lost de bedrijfssoftware niet alles op. Veel ondernemers maken nog gebruik van aanvullende software. Onze specialisten verstaan de kunst om data vanuit die aanvullende software te koppelen aan Exact Online. Volgens Dave Kickken, mede-eigenaar van Auxil, kan dat relatief snel en voordelig. “Uiteindelijk ga je het pas zien als je het door hebt.”

Auxil beschikt over een eigen development afdeling die integraties, koppelingen en apps bouwt voor Exact Online gebruikers. “We realiseren regelmatig oplossingen waarbij klanten worden geholpen om taken sneller te kunnen uitvoeren of om taken te faciliteren die initieel niet mogelijk zijn in Exact Online”, zegt Dave. “Inmiddels hebben we al zoveel uiteenlopende oplossingen gebouwd dat we gerust kunnen zeggen ‘kom met een vraagstuk en wij lossen het wel op’. Veelvoorkomende oplossingen zijn onder andere het automatiseren van repeterende taken, zoals het afletteren van openstaande facturen in Exact, het automatiseren van het complete orderproces met een logistieke dienstverlener, het automatisch inlezen van wisselkoersen in Exact of de mogelijkheid om etiketten te printen met bijvoorbeeld artikel info vanuit Exact.

Gunstige ROI

Alles wat handmatig gebeurt en repeterend is, daar ziet Auxil een uitdaging in om het te automatiseren. “We gaan het gesprek aan en maken vrij snel een inschatting of het realiseerbaar is, hetzij via een standaardoplossing hetzij via een maatwerk app”, legt Dave uit. “Omdat we al heel veel oplossingen gebouwd hebben, beschikken we in onze toolbox over veel gereedschappen om relatief voordelig en snel een app op maat te bouwen met een heel gunstige ROI. Een app kan 365 dagen per jaar 24/7 acties uitvoeren, daar kan geen medewerker tegenop. Zodra we een ‘GO’ hebben, maken we een functioneel ontwerp en gaan we de oplossing tot in detail uitwerken. Je weet precies wat je kan verwachten en voor welke (vaste) prijs. Daarna gaan we aan de slag met het ontwikkelen en programmeren van de oplossing. Vervolgens wordt de oplossing beschikbaar gesteld om te testen door de klant. Na akkoord van de klant wordt de oplossing live gezet.”

Het scheelt tijd, voorkomt fouten en bespaart kosten

Heeft een klant eenmaal de voordelen van een app ervaren in hun Exact Online omgeving, dan smaakt dat vaak naar meer. “We krijgen regelmatig de vraag om extra functionaliteiten toe te voegen aan een app die we gebouwd hebben of om nieuwe apps te maken die weer andere vraagstukken oplossen”, merkt Dave op. “Logisch, want het scheelt tijd, voorkomt fouten en maakt dat je flink op kosten kunt besparen. Een mooi voorbeeld daarvan is Studio HENK, een Nederlands design meubelmerk, dat al vier verschillende apps van Auxil heeft draaien en waarbij er nog twee op de roadmap staan.” Daarover in een volgende blog meer.

Geïnteresseerd? Of wilt u meer weten?

De voordelen van een app op maat
Consent preferenties
Read more